12 Griekenland 4

Vrijdag 30 augustus

De rat heeft nog niet van het vergif gegeten.

Vandaag een rustdag. Lekker zitten lezen en het dorp in geweest. Brood gehaald.

Er zijn veel kleine netje- vissers op de kade. Ze vangen wel niet zoveel maar hebben veel lol met elkaar.

De terugreis is geboekt: We vliegen woensdag 11 september met vlucht Hvhv 6868 terug naar huis.

Zaterdag 31 augusts

Vandaag met rustig weer vertrokken uit Ermioni maar wind nam toe tot 6/7. Fok gereefd en later toen de wind ook nog draaide helemaal ingehaald en verder met de motor erbij.

In een prachtige ondiepe baai bij Soupia, zijn we gaan ankeren. Er lagen platen steen op de bodem en daar was het anker tussen geschoven. We liggen als een huis! Dachten we.

Buurman die ook had gesnorkeld kwam al zwemmende langs. Of we wel wisten hoe het anker lag? Vast heel moeilijk los te krijgen!

Ik zit later achterop te lezen en de schipper was op het voordek aan her verven. Dan zie ik dat we heel anders liggen. Anker was vanzelf los geschoven.

Opnieuw geankerd en we liggen nu beter. 's Avonds was er veel deining van grote golven.

Ermioni

De Dorandu III in de baai bij Soupia.

Ons uitzicht in Soupia.

Zondag 1 september

Vannacht wel vaak even door luik gezien maar we liggen goed. Zon komt prachtig op. Er komen 2 ijsvogels langs de rotsen heen en weer vliegen!

Snorkelen en met Nutha naar het zand strand geweest. Wat klein plastic gezocht. Er ligt nog wel meer helaas. Ontbijt en wat schrijven en lezen.

Maandag 2 september

Via Poros naar mooie baai gevaren. Tegenwind helaas. Er liggen een paar boten maar het is er heel stil.

Dinsdag 3 september

Vanmorgen met Nutha naar strandje. Heel veel vissen in het heldere water. Ook nog stukje brood gevoerd.

Daarna om 9 uur het anker omhoog en op de motor tegen de wind in. Simon was druk met verf in de weer. Om half 2 terug in Aegina. We liggen op dezelfde plek aan de kade.

We hebben de rat (of muis) niet weer gezien. Hij heeft ook niet van het vergif gegeten en we vinden ook geen keutels. Hij kan nog onderin het schip zitten.

We hebben gisteren nog stuk gelopen naar een dierenwinkel. Daar kunnen we hok voor in het vliegtuig bestellen, want Nutha moet ook mee terug.

Daarna ergens wat gegeten en terug naar de boot. Daar bleek, dat er een "kasteel" naast ons was komen liggen.

Antsje en Nutha in de baai van Poros.

Woensdag 4 septemeber

Vanmorgen eerst met hond gelopen. Kon via een werkschip naar de wal. Daarna alleen de stad in geweest voor een paar boodschapjes.

Aardappelen geschild! Lijkt wel op het schoolreisje van De Professor Wassenbergh-skoalle in Lekkum. Die zitten nu op Ameland.

Soep gemaakt. Simon verft en Nutha slaapt. Niets meer van rat of muis vernomen.

Naast ons ligt nu een 'kasteel'.

De haven van Aegina.

Donderdag 5 september

Het is rustig in de haven.

Gisteren lag er een cruise schip net buiten de haven. De gasten gingen naar de wal en kwamen 's avonds terug.

De dieselman kwam langs toen we aan het ontbijt zaten. Hij ging weer, maar hij kwam zoals afgesproken, later terug,. Er ging maar 32 liter in. We hebben de laatste tijd zuinig gevaren. De wind bracht ons er wel.

In totaal hebben we in 17 weken € 825,00 aan dieselkosten hebben uitgegeven.