2021: Augustus t/m December

Rondje om - 19 november 2021

Vandaag een mooi rondje gevaren met de bijboot via Kimswerd, Arum en Achlum.De zon scheen en het waaide prachtig in het riet langs de kant. Onderweg stukje brood gegeten en terug naar Harlingen via kleine slootjes en een stukje kanaal.

Lekkum, 28 oktober 2021

We bleven de hele maand oktober in Lekkum. We brachten bezoekjes aan vrienden en familie, of ze kwamen langs. We waren aan het vissen of gingen te fietsen en te zwemmen en deden allerlei klussen.

Jelsum, 6 september 2021

Zaterdag zijn we van Dokkum naar de steiger in het Jelsumer oudland gevaren. De motor werkte prima. Mensen uit België komen nu achter ons liggen, wij hebben al 2x achter hen gelegen.

Ee, 1 september 2021

Woensdag zijn we van de ankerplek naar de haven van Dokkumer Nije Silen  gevaren, waar we internet hebben. Sybren is druk op de Felice (zijn schip, dat te koop ligt) met schoonmaken en paar kleine klusjes.

Lauwersoog 31 augustus 2021

Dinsdag van Norderney naar Lauwersoog gezeild. Stroom mee en hoge golven, buitengaats het grootzeil en de genua omhoog en met 6 tot 7 knopen gaan we door de golven. De punt gaat wel eens onder en er gaat wel eens een golf over het voordek maar in de kuip komt bijna geen water over.

Flemhudersee, 23 augustus 2021

Om 7 uur gaan varen in de zon, prachtig weer. We zien ook een ijsvogel vliegen, ze vliegt zelfs een stukje met ons op.Het is niet druk op het kanaal maar er komen steeds meer jachten achter ons aan.

Rostock, 19 augustus 2021

Donderdag 19 augustus 2021Gistermorgen op de fiets naar Warnemunde, het was niet helemaal droog. Er was er nog weleens een buitje maar 's middags werd het droog.

Rostock., 12 augustus 2021

Vanmorgen de zon weer zien opkomen, we waren van plan om vroeg te varen maar.........., de zee was als een spiegel zo glad op een beetje deining na. Nog even geslapen en om 8.30 anker op en motoren naar Rostock. Nog 1 zeehond gezien, niet zoveel grote schepen maar wel grote veerboten.

Gedser. 11 augustus 2021

De 5 jongens van de FRAM willen rond 3 uur gaan varen, dat zullen we vannacht dan vast wel horen want het zijn niet bepaald stille stappers. De vlag strijken zoals ik elke avond doe (ik hang hem 's morgens met een slaperig hoofd wel eens op de kop, maar dat mag de pret niet drukken), doen ze ook niet.

Klintholm, 9 augustus 2021

Vanmorgen op de moter vertrokken uit Præstø, We voeren mooi door de smalle geulen richting Møn. We zien niet zoveel andere boten. Møn vanaf het water is een prachtig gezicht!!

Rungsted 4 augustus 2021

Het is vandaag prachtig weer en er is bijna geen wind. We hebben zo'n 45 km. gefietst. Soms wel héél snel. Ik heb onderweg een eekhoorn gezien. Sille van Nort sails, de zeilmaker, heeft gisteren onze kapotte genua opgehaald en vanmiddag teruggebracht. We hebben hem meteen weer in de voorstag gehesen. Gisteren waren er zeilwedstrijden tussen de haven en het eilandje Ven, mooi om te zien hoe snel de zeilen gewisseld werden. Het is heel helder en we kunnen slot Kronborg in Helsingör en de Zweedse kust goed zien.

Rungsted 2 augustus 2021

Vandaag klaarde de lucht op en we vertrokken rond 9.15 uit Hundested. Het waaide stevig 6/7 en de golven waren best hoog. Met de kotterfok en een stukje grootzeil varen we op afstand langs de kust.